OBS: KUN FOR MEDLEMMER AF HAYABUSA OWNERS CLUB.DK

PortalPortal  IndeksIndeks  HOCD.DKHOCD.DK  GalleryGallery  TilmeldTilmeld  LoginLogin  
Latest topics
» Sensommer fest
18.06.16 7:39 by Egorip

» Hayabusa Touring kalender 2016
31.01.16 0:35 by Claus H

» BB Danevirke og Jydens mindeshøjtidelighed 18-04-2016
22.01.16 18:13 by Blixt

» Julefrokost 2015
19.10.15 16:53 by Egorip

» Sensommerfest 5/9-2015
11.08.15 2:27 by Claus H

» Måske et favel, - vi må se.
28.06.15 4:13 by Gæst

» Indkaldelse til generalforsamling 2015
03.06.15 5:33 by Tempo Gigante-Søren K

» Indstilling af tomgang
12.05.15 8:55 by Busa-mann

» Sommerferietur 2015
24.04.15 19:23 by Mikkel

» Dannevirke tur 2015
20.04.15 17:49 by Gæst

» Powermeet 2015 19-21 juni 2015
15.04.15 3:54 by Egorip

» Horsens State prison MC Festival 2015
15.04.15 3:40 by Egorip

Søg

Display results as :

Rechercher Advanced Search

Share | 

Moorland Run 2010

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Moorland Run 2010   18.01.10 11:29

Hvor mange skal med fra Busa-klubben i år?
Det er weekenden før generalforsamlingen - og vi (en del fra CC Tigers o.a.) plejer, at samles hos os i Hodsager - og følges til Astrup, hvorfra vi så kører sammen med alle de andre rundt om Ringkøbing Fjord.
Turen er færdig ca kl 17 - og spænder over ca 100 km.

ADVARSEL: Det er en ekstremt hyggelig tur!
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   19.01.10 3:52

Er der ingen festivitas, musak, og nøgne kvindfolk om aftenen efter Rinkøbing Fjord turen Lasse ?... For vi er jo altid villige til at slå en flikflak på herrens græsmark., hvorefter vi som sædvanelig kan blive stedt nænsomt til hvile på loftsofaen. banan
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   19.01.10 9:15

Jo da,

Ravens MC plejer at afholde et rigtigt vikingebal med live-musik og mjød i rigelige mængder efter turen.
Dette har jeg dog endnu ikke deltaget i - da andre "aktiviteter" har lagt beslag på min opmærksomhed Smile

Se evt. billederne fra tidligere års ture på Raven MC´s website: http://rmc-moorland.com/photos/
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   19.01.10 22:35

Jooovvv deeeeeh, meeen det ligner jo en biker / chopper club og kultur, eller hva´?

For dem har jeg jo godt nok "kronisk allergi" overfor. Kommer der orv´almindelige MOTORcylkel galninge af din og min type Lasse?.. Er I tigerere og andre japanske vilddyr med til partyet, og gerne andre vestedyr, DET er jo lige noget for mæj´, så længe det er vores MC kultur, og ikke biker og rocker kulturen. Very Happy .. Stod det til mæj´indførte vi fluks veste med rygmærke pligt i HOCD, banan

Forhåbentlig ikke kun V2 folk a la´Harley Skralderson´ og diverse Japanske skralderkasser af efterligninger med forhjulet hængende ude i luften 3 meter fra underkroppen og gedebukkestyr der kræver halvanden meter lange arme direkte op i himlen. Evil or Very Mad

For jeg har jo engang forvildet mig op til Bikermeet i High Charperal i Svergesland, og DER må jeg godt nok konstatere, at jeg følte mig NOGET malplaceret. DET var første og SIDSTE gang jeg satte mine træsko der. Ligesom mine naboer M.C. Æblemosten, der har jeg godt nok heller ikke det store at udrette. Evil or Very Mad arggh..

Hvad mener I andre ellers om bikerkulturen ?... Er det mon bare mæj´der er en kværulantisk og tvær outsider igen, igen ?

Jeg erkender blankt, mit måske noget ambivalante forhold/synspunkt, - eller hvordan syv sytten man nu staver til dette tumbede ord, at jeg på den ene side er stor tilhænger af veste/rygmærke stilen/kulturen Very Happy , men under ingen omstændigheder til biker kulturen ! Evil or Very Mad

Sidst rettet af Colombo 21.01.10 7:00, rettet 1 gang
Mr-Ghostrider
KONTINGENT 2015

Male Antal indlæg : 4116
Registration date : 21/03/08

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   20.01.10 4:19

"Forhåbentlig ikke kun V2 folk a la´Harley Skralderson´ og diverse Japanske skralderkasser af efterligninger med forhjulet hængende ude i luften 3 meter fra underkroppen og gedebukkestyr der kræver halvanden meter lange arme direkte op i himlen. Evil or Very Mad"

Heller ikke noget for mig.
Arne O(range) Larsen
KONTINGENT 2015

Male Antal indlæg : 513
Registration date : 14/07/08

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   20.01.10 6:26

Smag og behag. Jeg må sgudda godt nok indrømme, at jeg syntes, de fuldfede, selvbyggede kværne er noget af det fedeste at se på, hvis det er et vellykket projekt. Det være sig en vild Hayabusa med turbo og forlænget bagsvinger eller en fed Harley med kompressor og forlænget forgaffel. Jeg har stor respekt for alle bikere, der ikke opfører sig som idioter i deres attitude og fremfærd. Og stor respekt for individualister, der bygger deres egen kværn og bruger 1000vis af timer på det.

Let's face it.... Der er sateme nogle klaphatte og idioter i læderveste og tatoveringer op ad halsen, der skjuler deres manglende selvtillid bag en hård facade, der krakelerer i samme splitsekund, de brækker næsen... Men de findes skis'me også blandt Haybusakørere og raketførere af andre mærker, der tror de er å-så-Fu%&!!? seje i deres lædertøj og nedslidte sider på dækkene (Ved ikke, hvorfor jeg kommer til at tænke på Tommy Rønn, der møder op i en totalt nedslidt læderdragt efter et styrt til undervisning af racerrookies på Jyllandsringen - måske for at få respekt, men det virkede godt nok ikke på mig - tværtimod)... De førstnævnte på deres pladevibratorer griner deres røv i laser over kåbedyrene på deres bambusraketter og omvendt og ingen gider ikke hilse, når man møder dem på vejen...

Jeg håber aldrig, at jeg falder i en af de to kategorier. Så brækker I lige næsen på mig. Bikere skal sgu' holde sammen. Indtil døden os skiller. Amen!
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   20.01.10 12:22

Bare rolig venner - der kommer folk af alle typer - i alle aldre - på alle slags cykler - og både med og uden veste og tatoveringer.
Vi fulgtes f.eks. sidste år med en statelig herre på 75 år - på en CBR 600 og en anden - lige så gammel gut, på en Norton fra 1978...!

I og med, det er en Harley klub, der arrangerer (med tryk på Harley), kommer der naturligvis en del af disse typer cykler - men min erfaring fra tidligere år (har været med 4 gange før) er, at en ret stor del af disse maskiner er, at finde i vejkanten med en febrilsk MC-ist ved siden af, som arbejder hektisk med diverse medbragt værktøj, ståltråd og gaffer-tape...
Og som Arne er inde på - fordi en gut ser stor og farlig ud, behøver han ikke, at være det Smile

Deltagerantallet plejer at ligge (i fællesturen) på mellem 800 - 1000 maskiner.

Klaphatte er der alle steder - det gælder blot om, at sortere i dem Smile
- men turen hér er meget anbefalelsesværdig - både fordi selve turen går gennem noget af DK´s smukkeste natur OG fordi den arrangerende klub har et sublimt samarbejde med både politi og politihjemmeværn omkring spærring af vejkryds og rundkørsler - hele vejen rundt.

Hastigheden på turen ligger på omkring 80 - 100 km/t - når først karavanen er kommet igang - og det er et imponerende syn, at se mc´er så langt øjet rækker - både fremad og bagud.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   21.01.10 6:22

Jamen jov da, det kan da sikkert blive en ok trevelig turne omkring fjorden..

Nej vi skal jo orv´være her allssusammen´ på trods af vores forskellige interessegrupper indenfor de to hjul.

De fleste træf er da også et rimeligt mix mellem de forskellige grupper af MC.folket, og det plejer da orv´at køre godt nok. Jeg mener bare, at helt eller næsten helt rene bikertræf, må jeg godt nok konstatere med mig selv, at jeg plejer at føle mig lidt som Palle alene i verden.. vidt forskellig mc / stil interesse, ofte også noget forskellig musiksmag, de plejer jo ofte at spille KUN blues, og det bliver jeg godt nok relativ hurtig træt af at høre på. Blues/Rock det kan gå, eller allerhelst rent Rock´n Roll, så kører det.

Den værste og største forskel, set i mit øje, det er altså alt den ballade der ofte lynhurtig opstår, med brutale overfald, knivstikkere og gun´s der bliver fyret af på kryds og tværs.. Jeg føler tit er der er tyve, røvere, og revolvermænd iblandt os til mange af disse komsamener´ der er domineret af dette biker/rocker folk, selvfølgelig med HA og deres supportere og Banditerne ligeså, som toneangivende skvaderhoveder.

Når lyset slukker for os andre ud på de små timer, så er det vel primært fordi vi er godt og grundigt fyldt op til randen med bajerskmjød´og spiritussens stærke dæjlige´ og harmløse(næsten da) saftewasser´,eller måske hodt med rødvin i papkasser, ikke sandt Karsten?, og afholdt os fra alverdens giftig bladan, såsom coke, kokain, extacy, hash og andet græsværk og pulver til halsen og tuden.. Men der holder mange af de andre bavianer sig jo ikke tilbage, og det kan jo give de skrækkeligste kortslutninger i det fedtede stads under kranieeskallen/låget under hestehalen, og så kan der virkelig gå hierl´ Karl Marx i den, hvorefter det nemt kan udvikle sig til de løse knives nat, hvor revolveren brænder i lommen på dem, og en skål hurtig kan udvikle sig til en kamp på liv og død.

Jeg har også oplevet en nærmest helt fjendsk holdning til os der ikke lige deler deres mc interesse og stil, uanset at der ikke nødvendigvis har været vekslet et eneste ord, eller været nogen som helst øjenkontakt imellem os, men kun bygget på forskelligheden i vores MC smag og stil..
Men det er måske kun fordi jeg er så øretæveindbydende en person, ho, ho, - hvem ved ? machine gun

Jeg har så godt som aldrig oplevet at det jeg forstår ved almindelige mc folk, farer sådan rigtig for alvor i totterne af hinanden. Man ka´ta´sig en ordentlig mandfolke tørn, og så ellers bælre en forsoningsbajerskmjød´, og så er der fred og fordragelighed i lejeren igen.

Med hensyn til "hilse på hverandre" kutymen, så synes jeg altid, at det har været en virkelig hyggelig, sympatisk, fællesskabsbekræftende og traditionsrig handling i trafikken uanset hvor i verden man mødes, og uanset om man selv er kørende på en ren Moto GP racer og den anden på en tilsvarende eller på en M´spjæt eller Harley Skralderson´, eller touringfolket med en radiobil fra Dalgård´s Tivoli på siden og en treakslet boogietrailer/sættevogn eller campngsvogn slæbende bag sig, og indbygget pølsevogn, - eller omvendt.

Jeg har desværre bare bemærket, at de sidste år er det ligesom om, at denne gode tradition så småt er ved at fase ud, og det synes jeg godt nok er træls´... Er der nogen der kan forklare denne triste usvikling ?

Jeg kender også folk, endda nogen jeg til tider kører sammen med, bevidst undlader at hilse på nogen som helst, og andre bevidst ikke hilser på choppere, offroads, vetaraner, sidevogne, og andre kattegorier end sin egen. Det fatter jeg heller ikke en centimeter af. Jeg hilser på alt revl og krat, ja selv på Pot Jens (MC patruljen) på deres gummikøer´ og Yamardyr´, .. og M´spjæt´ folket, ja hvad som helst på to eller tre eller fem hjul over 80 cc. Jeg kommer da orv´af og til til, at hilse på et scoterhoved eller to, men jeg har den filosofi, hellere hilse en gang for meget, end en gang for lidt, og det uanset om man mødes på snoede "kør tovlig" veje eller geradeaus på betonstien Der Autobahn med halvandenhunderognioghalvfems, honggadagong, eller haltredstredsstykker derover !

banan

Sidst rettet af Colombo 21.01.10 14:43, rettet i alt 6 gange
Longmeyer
KONTINGENT 2015

Male Antal indlæg : 1494
Registration date : 22/03/08

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   21.01.10 6:39

Godt at se jeg ikke er den eneste, der er kommet til at hilse på et scooter-fjæs

>Nu med hus og have i byen der aldrig sover... Vordingbronx<

#Næstformand#
http://www.busa.dk
Mr-Ghostrider
KONTINGENT 2015

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   21.01.10 8:27

Hold da op.
Lieutenant Columbo du skulle jo ha` været forfatter.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   21.01.10 8:40

Hæ hæ...
Jannie har engang vinket til en hel knallert-køreskole...
(Tror sq det var for, at drille mig)
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   21.03.10 13:43

Nå, drenge og piger...

Nok debat om Harleyer og tucher op ad halsen - turen er megafin og der deltager mange andre end de benævnte, så lad jer ikke skræmme væk...
Smile

Jeg planlægger efter, at vi afgår fra Hodsager (vort Palads) kl ca 10.30, så man kan nå, at sparke dæk på de ca 800 - 1000 MC´er i alle afskygninger, der vil stå opmarcheret i Astrup denne formiddag.

A.h.t. evt. kaffe vil det være rart med et ca-tal for, hvor mange, der kunne tænke sig, at deltage sammen med Jannie, undertegnede og en uspecificeret flok glade Tigere...
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   21.03.10 17:30

Jeg hilser altid på Scootere....de er jo kommende medlemmer i Busa-klubben
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   21.03.10 17:42

Ja Colombo....dine romaner er slemt lange og i det lange løb værrer end sort snak

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hvis jeg boede på fastlandet, så var jeg kommet......ingen tvivl
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   22.03.10 7:14

Arne... STÅ STILLE... Så jeg kan slå dig!!!

Lige midt på trynen.... lol!
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   23.03.10 4:12

Claus V skrev:
Ja Colombo....dine romaner er slemt lange og i det lange løb værrer end sort snak

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hvis jeg boede på fastlandet, så var jeg kommet......ingen tvivl

jamen lille Clausedrengen da, ... jeg elsker da sort snik snak.... og sort svin i plastiksnapseglasset ! skål

Sidst rettet af Colombo 23.03.10 5:00, rettet 1 gang
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   23.03.10 4:14

Jeg er med på denne turne omkring fjorden
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   30.04.10 22:10

Så er det i morgen, at denne formidable tur køres...

Som nævnt - vi rykker fra Hodsager mod Astrup kl ca 10.30 Smile
Tempo Gigante-Søren K
KONTINGENT 2016

Male Antal indlæg : 637
Registration date : 03/09/08

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 8:44

Hej Lars Så ses vi i Astrup
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 12:13

Det glæder jeg mig til, Søren.

Kjeld har også givet tilsagn om, at dukke op - han skal lige ha hentet Suzi først...
Tempo Gigante-Søren K
KONTINGENT 2016

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 18:36

Okay alletiders Rosso mandello og jeg kommer til Astrup,men kører ikke med rundt om fjorden
Busa-mann
KONTINGENT 2015

Male Antal indlæg : 1915
Registration date : 03/06/08

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 18:42

Go tur til jer.
Kan desværre ikke idag da jeg er børne ramt. Men det er jo også dejligt.
Kør forsigtigt på ture.. og pas på de store maskiner i kolonnen. De er ikke altid lige stabile og mange er ikke erfarene i kolonekørsel. Og hyg jer.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=26799
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 19:03

Tak Jørn Smile

Ja, der er sq altid nogle padder med, som ikke helt har forstået konceptet i kolonnekørsel - samt utålmodige bilister...!

Var nær ved, at ende som kølerudsmykning for et par år siden, da en knoldesparker i en pick-up mente, at nu var det vist hans tur til, at mase sig ind kolonnen.
Men... generelt er dette een af de ture, hvor der er godt styr på sikkerhed og rute.
Longmeyer
KONTINGENT 2015

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 19:42

Jeg tager så en konfirmand-kørsel om 1 time.
God tur til jer. Ses om 1 uge på Campen

#Næstformand#
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 19:51

God tur ..... Og husk at fortælle lidt om klubben...Også til tante Bertha
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 19:53

Tænke om du lavede en brænder og røg dem ud af kirken ?

Så de kunne være sikker på Du var der ..... Tegnet !!
Longmeyer
KONTINGENT 2015

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 22:10

Opførte mig eksemplarisk, i bedste klubånd.
Stille og roligt med den lille dreng bagpå.
Han ville dog gerne have noget fart, så gav den lidt gas på omfartsvejen.

#Næstformand#
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 22:32

Busa-glædes-spreder FLOT

Ufatteligt godt vejr...imorgen !!

ud af køre.....nogen der vil med ?
Mr-Ghostrider
KONTINGENT 2015

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   01.05.10 22:57

Ja tak, men først efter kl. 15.30.
Skal jo lige se Moto GP.

Forslag:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=140557

Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   02.05.10 2:20

Før eller siden kommer det jo frem, så her er de nøgne kendsgerninger:

Tempo Gigante og Rosso Mandello var til en MC begivenhed i bil , da der var let støvregn over området ved Moorland Run startstedet. Sammen med de 2 superpudsere var Sørens nye hund , 20.000 - kr/kg, så jeg kan berolige med, at det er en lille hund. Lars havde taget turen fra Viborg, respekt, og i øvrigt klarede det op mens vi var der så de har forhåbentlig haft en fornuftig tur rundt om fjorden.

Men med alle de stenhøj kompressorer der var samlet udenfor og med et erklæret mål om at køre med 70/km/t på turen var det vist godt, at vi ikke stillede fuldt hold fra BUSA-klubben.

Tak for en hyggelige formiddag Søren, vi ses måske allerede i morgen formiddag i Ringkøbing.
Mr-Ghostrider
KONTINGENT 2015

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   02.05.10 2:33

BIL ?

Naah lyder til i har haft en hyggetur, trods støvregn.
Lyder godt nok til at være en dyr hund.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   02.05.10 6:05

Hey Mogens, søren og Lars mm

Hatten af for Jeres tour idag og imorgen....dejligt I er fremme i skoene...vi på Sjælland må lige stramme ballerne....var på linien hvor jeg mødte en fra BMW klubben og de skulle på Campen samtidig som HOCD i næste weekend

Jeg trillede også forbi Roskilde Havn hvor der var mennesketomt....så Karsten kom sent og hent mit voltmeter, så er jeg squ klar i det gode vejr, Vi skal ikkeholde os tilbage....
Tempo Gigante-Søren K
KONTINGENT 2016

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   02.05.10 7:20

Det er jo blevet moderne at have en kamphund og så er det meget betryggende især når man er lidt tilbageholdene som jeg.Har forresten lige købt BAGSTER tankhundetaske ,der passer lige til det læder cover jeg sætte på i forbindelse med BAGSTER tanktaskerne helt proff.Det bliver spændende om dyret viser tænder ved 300 kmt .Tasken kan ses BAGSTERS hjemmeside. Ses til general weekend Og forresten tak for idag Mogens og Lars.
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   02.05.10 7:27

Er det en kamphund der kan rense ens negle og sutte hudorme ud eller mister man ører og paryk...spør'ger bare...lad os se den på Busa'en

Vagthund er den vel....kan altid galbe lidt...så kommer Søren...OK vi løber indtil han kan se de gode hensigter he he ses på Campen

Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   02.05.10 11:00

Man behøver da ikke en tanktaske - til hund eller noget som helst andet - i en BIL!!!

Mogens og Søren,

Det var fedt at hilse på jer idag - men en smule pinligt, at kun 1/3 af de fremmødte Busaer, repræsenterede Danmarks OFFICIELLE Hayabusa-klub... Wink
- Og ja Søren, jeg ved godt, du havde stillet det orange lyn op til almindeligt skue / beundring på havnen i Ringkøbing - men mon ikke det var en generalprøve til jeres photoshoot i morgen (søndag)???
Wink

Lidt ærgerligt, at Kjeld og co. ikke nåede frem - men der skal jo gerne være sammenhæng mellem afgang fra Østjylland og ankomst i det Vestlige...
Vi ses næste gang!

B.T.W.
Vejret og vejene var KNASTØRRE hele vejen rundt om fjorden, men det blæste en smule på det sidste stykke fra Nymindegab til Astrup...
Skal køre noget konfirmand-halløj i Allingåbro i morgen - og det bli´r IKK nødvendigt, at vaske maskinen før afgang herhjemmefra...
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   02.05.10 23:34

jo
.

Sidst rettet af Wolle 03.05.10 8:35, rettet 1 gang
Gæst
Gæst

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   03.05.10 7:11

Wolle skrev:
ja det var ærgeligt Lars men det går jo sjælden som præsten prædiker når det gælder Kjeld ,jeg hentede ham i Allingåbro kl 10,30 og så kom vi til at køre i mc kø fra Assentoft til Randers ,der var jo MC Forårsparade ,så gik turen til pitværkstedet i Aidt og så skulle der en nummerplade på og et guld tandhjul og ja så var baghjulslejerne gået og hvis Claus ikke havde sagt stop havde vi nok været der endnu for der er jo altid lige den eller den eller den lille ting man lige kan få på og ja så var klokken 14,00 , men vi kom til Elgetræf men kun for at kigge ikke mere end 2 øl og 2 pøller og nååååå-ja så havde Kjeld lige et hanskerum der skulle monteres i boblen og så gik den første maj men vi fik da ikke lavet nogle ulykker .

PROTEST !!!
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Moorland Run 2010   Today at 14:24

Moorland Run 2010
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1